© 2019 webdesign Anneke Van Loon, Paperweight.

part of JE MA MUSE GCV

  • Facebook
  • Instagram

drop me a line: anneke@paperweight.be

client case #1
accessori lichtarchitectuur

antwerp based lighting and design studio was founded in 1996 by Koen Van Guijze.

LAUNCH SOFISTICATO

 

Voor de lancering van een nieuw Belgisch merk van verlichtingsarmaturen, ontworpen door

Koen Van Guijze van accessori lichtarchitectuur, leverde Paperweight volgende services:

 

BRANDING:

Bepalen van de look en feel van het merk.

 

CONTENT STRATEGIE:

Crossmediaal concept voor website, blogposts, social media, press release, newsletters, catalogi en flyers.

 

COPYWRITING:

Bepalen van tone of voice en copywriting van alle tekstmateriaal in het Nederlands en Engels.

 

PHOTO SHOOT & STYLING:

Creative direction, productie en styling van de fotoshooting van de key brand beelden, catalogusbeelden, packshots. Fotografie door Patrick Van Hoof, Cafeïne, Evenbeeld, Alexander Popelier.

 

PRINTING:

Creative direction en opvolging van het drukken van de catalogi en flyers. Graphic design door Twee Vormgevers.

 

PRESS EVENT:

Press release en productie van het launch event voor de gespecialiseerde pers.

 

 

 

 

 

Sofisticato - visual voor catalogus. Fotografie: Patrick van Hoof

SOFISTICATO STORIES

 

Om de launch van Sofisticato te ondersteunen, ontwikkelde Paperweight een serie van branded blogposts, 

'Sofisticato Stories' getiteld.

Voor deze artikels hebben we interieur designers geïnterviewd en brachten we het verhaal van hun projecten, ontwerpstijl, inspiratie en vroegen we hen waarom ze voor Sofisticato kozen.

DOEL: traffic naar de website genereren.

 

INTERVIEW:

Anneke Van Loon

 

COPYWRITING:

Verwerken van interview naar verschillende output formaten. Taal: Engels

 

PUBLISHING:

Publicatie van Sofisticato Stories via de website, verzending via newsletter naar de eigen database en via posts op Facebook en Instagram.

 

Sofisticato - newsletter Sofisticato Stories #04 Karin Ribbens en Hotel U

ACCESSORI LICHTARCHITECTUUR

Re-branding van de website in samenwerking met webdesign Vinix.

BRANDING:

Bepalen van de look en feel van de template.

COPYWRITING:

Alle bestaande copy werd vervangen door nieuwe teksten, copywriting in het Engels.

WEBSITE MANAGEMENT:

Ongoing management van tekst- en beeldmateriaal en update van projectbeelden

Creatie en publicatie van blogposts.

client case #2
belloya

plus-size fashion brand celebrating body positivity, stores in Belgium & The Netherlands

BELLOYA LAUNCH CAMPAIGN

 

Voor de lancering van een nieuwe fashion brand leverde Paperweight volgende services: 

 

BRANDING:

Bepalen van de look en feel van de brand visuals.

 

PHOTO SHOOT:

Creative direction en productie van de fotografie van de campagne visuals.

Fotografie Verne, H&MU Isolde Roels,

model Riley Ticotin, USA via Okay Models.

 

 

BELLOYA INFLUENCERS CAMPAIGN

 

Ter ondersteuning van de lancering werd er in samenwerking met het Amsterdamse agency IMA een influencerscampagne opgezet.

CREATIVE DIRECTION:

Creative direction en productie van de campagne die via social media uitgerold werd.

In samenwerking met: 

Jente Vochten, marketing director Belloya

IMA, influencers agency Amsterdam

Influencers:

@mariannenykjaer

@mayralouise

@stylehasnosize

 

 

 

 

 

 

1/1