client case #1
accessori lichtarchitectuur
antwerp based lighting and design studio was founded in 1996 by Koen Van Guijze.


LAUNCH SOFISTICATO
Voor de lancering van een nieuw Belgisch merk van verlichtingsarmaturen, ontworpen door
Koen Van Guijze van accessori lichtarchitectuur, leverde Paperweight volgende services:
BRANDING:
Bepalen van de look en feel van het merk.
CONTENT STRATEGIE:
Crossmediaal concept voor website, blogposts, social media, press release, newsletters, catalogi en flyers.
COPYWRITING:
Bepalen van tone of voice en copywriting van alle tekstmateriaal in het Nederlands en Engels.
PHOTO SHOOT & STYLING:
Creative direction, productie en styling van de fotoshooting van de key brand beelden, catalogusbeelden, packshots. Fotografie door Patrick Van Hoof, Cafeïne, Evenbeeld, Alexander Popelier.
PRINTING:
Creative direction en opvolging van het drukken van de catalogi en flyers. Graphic design door Twee Vormgevers.
PRESS EVENT:
Press release en productie van het launch event voor de gespecialiseerde pers.
Sofisticato - visual voor catalogus. Fotografie: Patrick van Hoof
SOFISTICATO STORIES
Om de launch van Sofisticato te ondersteunen, ontwikkelde Paperweight een serie van branded blogposts,
'Sofisticato Stories' getiteld.
Voor deze artikels hebben we interieur designers geïnterviewd en brachten we het verhaal van hun projecten, ontwerpstijl, inspiratie en vroegen we hen waarom ze voor Sofisticato kozen.
DOEL: traffic naar de website genereren.
INTERVIEW:
Anneke Van Loon
COPYWRITING:
Verwerken van interview naar verschillende output formaten. Taal: Engels
PUBLISHING:
Publicatie van Sofisticato Stories via de website, verzending via newsletter naar de eigen database en via posts op Facebook en Instagram.
Sofisticato - newsletter Sofisticato Stories #04 Karin Ribbens en Hotel U
ACCESSORI LICHTARCHITECTUUR
Re-branding van de website in samenwerking met webdesign Vinix.
BRANDING:
Bepalen van de look en feel van de template.
COPYWRITING:
Alle bestaande copy werd vervangen door nieuwe teksten.
Copywriting: Anneke Van Loon
Taal: Engels.
WEBSITE MANAGEMENT:
2015 - 2018
Ongoing management van tekst- en beeldmateriaal en update van projectbeelden
Creatie en publicatie van blogposts.
client case #2
belloya
plus-size fashion brand celebrating body positivity, stores in Belgium & The Netherlands
BELLOYA LAUNCH CAMPAIGN
Voor de lancering van een nieuwe fashion brand leverde Paperweight volgende services:
BRANDING:
Bepalen van de look en feel van de brand visuals.
PHOTO SHOOT:
Creative direction en productie van de fotografie van de campagne visuals.
Fotografie Verne, H&MU Isolde Roels,
model Riley Ticotin, USA via Okay Models.
BELLOYA INFLUENCERS CAMPAIGN
Ter ondersteuning van de lancering werd er in samenwerking met het Amsterdamse agency IMA een influencerscampagne opgezet.
CREATIVE DIRECTION:
Creative direction en productie van de campagne die via social media uitgerold werd.
In samenwerking met:
Jente Vochten, marketing director Belloya
IMA, influencers agency Amsterdam
Influencers:
@mariannenykjaer
@mayralouise
@stylehasnosize
client case #3
lazy monday magazine
people and lifestyle magazine for the professional working in the hospitality branche.
LAUNCH MAGAZINE
Paperweight stond mee aan de wieg van
Lazy Monday, het toonaangevende
lifestyle magazine voor de hospitality
professional.
Dit magazine kwam voor het eerst uit in het najaar van 2014. Het wordt uitgegeven door
Quality Seekers, HR bureau gespecialiseerd in
rekrutering van horeca profielen.
DOEL: community bouwen en ondersteuning van expert-status HR services.
Content marketing voor Quality Seekers.
CREATIVE DIRECTION:
Anneke Van Loon maakte deel uit van het
core-creatief team dat instond voor de conceptualisatie en het bepalen van de contentstrategie van het magazine.
Uitzetten van de kernwaarden, thema's en pijlers, formats en uitwerken van onderwerpen. Opmaak van de plank.
PRODUCTION:
Opmaak en opvolging van de productie planning en aansturen creatieve teams van art director, fotografen, journalisten, en copywriters. Opvolgen deadlines en finalisatie grafische opmaak magazine.
Opvolging drukwerkplanning en quality control drukwerk. Reservatie en opvolging verzending Bpost.
#editie 0, #editie 1, #editie 2.


Lazy Monday editie #1 - cover en back cover. Fotografie: Jean Van Cleemput
client case #4
co.studio
Antwerp based architectural studio founded in 1998 by Christian Van Suetendaal and Gert Van den Steen.
CO.STUDIO
Re-branding van de website in samenwerking met webdesign Dickytall.
Creative direction en projectmanagement.
BRANDING:
Bepalen van de look en feel van de template.
Selectie beeldmateriaal uit archief. Briefing fotografie nieuw beeldmateriaal.
COPYWRITING:
Alle bestaande copy werd vervangen door nieuwe teksten.
Copywriting: Sam Asaert - Anneke Van Loon
Taal: Engels.
WEBSITE MANAGEMENT:
2015 - 2018
Ongoing management van tekst- en beeldmateriaal en update van projectbeelden
Creatie en publicatie van content voor rubrieken news en gallery.

CO.STUDIO SOCIAL MEDIA
CONTENT MARKETING
Content strategie en content creatie.
Bepalen van thema's en pijlers.
Beeldselectie en storytelling.
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT:
2015-2018
Management van sociale mediakanalen
Instagram en Facebook page.
Publiceren van posts. Hashtag optimalisatie.
Content kalender.
Doorplaatsen van content naar de verschillende sociale mediakanalen Instagram, Facebook en LinkdIn.
Taal: Engels
