• Facebook
  • Instagram

drop me a line: anneke@paperweight.be

© 2019 webdesign Anneke Van Loon, Paperweight.

part of JE MA MUSE GCV

privacybeleid

Boost your engagement


Nu je met een formule het engagement ratio van jouw Instagram profiel hebt berekend, weet je waar je je op de schaal van Insta-liefde bevind.

Een percentage tussen 2% en 4% is een indicator dat jouw audience geëngageerd is en dat jij een goede content mix hebt die blijft hangen.


Moet je er van wakker liggen als jouw cijfer teleurstellend uitvalt?

Natuurlijk niet! Maar wanneer je een eigen business hebt of je bent een blogger of influencer, dan kan je er baat bij hebben om een goede score te halen.

Waarom is dat zo?

Jouw geëngageerde volgers zijn immers stuk-voor-stuk potentiële klanten. Volgers kopen is voor deze reden een slecht idee, je boost hier enkel jouw following mee, je business zal er niet op vooruit gaan. Bovendien riskeer je door Instagram afgestraft te worden en het kan jouw algoritme negatief beïnvloeden. Volgers die alleen maar kijken zijn zoals windowshoppers.


7 tips om jouw engagement te boosten:

1. Verplaats je in je followers/klanten. Post jij de content die ZIJ willen zien?

2. Beantwoord steeds de comments op jouw posts.

3. Deel tips en stel vragen.

4. Organiseer een wedstrijd of een give-away .

5. Ga samenwerkingen aan met andere profielen.

6. Spiek bij de concurrentie. Bereken hun % en leer van hun feed.

7. UNFOLLOW volgers die niet in jouw doelpubliek thuishoren.


Gemist hoe je het engagement ratio van jouw profiel kan berekenen?

Bekijk het opnieuw in de highlights op mijn instagramprofiel @paperweight.be.

Picture by Chris Lee via Unsplash

7 keer bekeken