Haal meer uit jouw content met gidsen op Instagram.



Bundel je content en geef het een welverdiende upgrade.

De nieuwste functie van Instagram is een creatieve en interactieve manier om nieuwe, én oude, content met je volgers en doelpubliek te delen.


Een Instagram Guide of Gids maak je aan om waardevolle informatie te bundelen. Super handig voor bijvoorbeeld handleidingen, collectie catalogi, favoriete shopping adresjes, inspiratie en tips.


Waarom een gids maken?

Als eerste grootste pluspunt heeft de gids dat je er veel meer informatie in kwijt kunt dan in een gewone post of stories. Zo doet een gids denken aan een blogbericht of heeft het zelfs magazine allures.

Je kunt er namelijk tekst, foto's en video's in verzamelen.


Een tweede voordeel die de gids voor jouw account biedt is dat jouw volgers meer tijd op jouw content spenderen, meer interactie vertonen en zo jouw bereik boosten.


Zo maak je een Instagram Gids:

Open je eigen profielpagina

Klik op +rechtsboven

Kies voor de optie 'gids' of 'guide' (afhankelijk van je instellingen)

Selecteer het soort gids dat je wil maken: plaatsen, producten of berichten





Plaatsen:

Wil je graag jouw favoriete plekken delen met je volgers? Dan kies je voor plaatsen.

Run je bvb een eigen Bed & Breakfast? Deel de bezienswaardige plekjes in de buurt in een gids.


Producten:

Hier deel je jouw lievelingsproducten van like-minded collega-ondernemers, merken of winkels op Instagram, onder het motto 'support your locals'.

Of je maak bvb een gids aan met producten die in één thema passen. Productgidsen worden ook weergegeven worden in de Instagram Shop.


Berichten:

Je deelt er een selectie van (jouw) berichten en maakt er zo een interessant overzicht van waarbij je dieper kan ingaan op 1 onderwerp.

Bundel de berichten die je eerder postte, uit je eigen feed of uit opgeslagen berichten, en die onder éénzelfde thema vallen. Zo creëer je meer impact met dit onderwerp. Wanneer een gebruiker op een afzonderlijk bericht in een gids klikt, wordt hij teruggeleid naar het oorspronkelijke bericht.

Hello evergreen content!


Zorg ervoor dat de teksten als één geheel te lezen zijn. Copy/paste daartoe vooraf de captionteksten of een deel van de captionteksten van de gebundelde berichten in een notitie op je telefoon zodat je ze makkelijk in de gids kan plakken. Denk aan een pakkende titel voor jouw gids.





Deel je guides en vergroot je bereik.

Heb je een gids gemaakt? Deel deze dan in je stories!

Tik op het papieren vliegtuigje in de rechterbovenhoek en deel in je verhaal.


Met de guides kun je dus niet alleen meer aandacht voor je eigen content trekken, het is ook de plek waar je andere ondernemers een shout-out geeft. Wanneer je berichten van andere accounts aan je gids toevoegde, dan ontvangen zij een melding.


De kans is groot dat zij jouw gids ook delen in hun stories en dat jouw content op die manier de weg vindt naar een like-minded publiek.


Inspiratie nodig?

Kijk eens of jouw favoriete accounts al een gids maakten en ontdek hoe zij het doen.

Op mijn profielpagina op Instagram kan je ook al een aantal interessante gidsen lezen.


Veel leesplezier!




10 keer bekeken0 reacties
antwerp coaching collective.png

Antwerpse retailers & horeca ondernemers:

claim je coaching met de steun van 

Stad Antwerpen. Klik op het logo.

  • Facebook
  • Instagram

drop me a line: anneke@paperweight.be

© 2019 webdesign Anneke Van Loon, Paperweight.

part of JE MA MUSE GCV

privacybeleid