Instagram is dé place-to-be voor architecten en interieurdesigners

Logisch ook... het platform is dé perfecte passepartout voor uitgepuurde ⠀

architectuurfotografie.⠀

Echter, er bestaan veel misvattingen over Instagram en deze weerhouden nog veel interieurontwerpers en architecten ervan om volluit voor het medium te kiezen.⠀



Misvatting 1: "Ik moet meerdere keren per dag posten."⠀

Je hebt misschien meer dan 1.000 volgers, maar dat aantal betekent niets.

Het algoritme bepaalt per post hoeveel mensen je foto's zullen zien.


De betrokkenheid bij een nieuw bericht is veel belangrijker. Hoe beter jouw bericht scoort, hoe meer van je volgers deze zal zien.⠀

Bekijk in de statistieken van je account op welke dagen en tijdstippen je volgers het meeste online zijn. Wanneer je niet dagelijks wil/kan posten, dan kies hieruit de beste dagen en tijdstippen om te posten.⠀

Misvatting 2: "Ik heb niet genoeg afbeeldingen om elke dag te posten."

Denk aan al die beelden die nu stof verzamelen op je harde schijf... Veel kans dat je genoeg foto's hebt om de komende 365 dagen je feed mee te vullen. Instagram is een visueel platform. De keuze van de beste foto's is goed voor 80% van het succes van je account. ⠀

Misvatting 3: "De foto zegt genoeg, ik hoef geen captiontekst te schrijven."⠀

Een beeld zegt dan wel meer dan 1.000 woorden, maar zorg ervoor dat je volger ook iets meepikt van het verhaal achter het project.

Vertel over de aanleiding van de opdracht, wat de uitdagingen van het project waren en deel het proces over hoe het ontwerp tot stand kwam.

Verdeel dit over verschillende berichten en mix het met posts van andere realisaties. Zo blijft jouw feed steeds inspirerend voor je volger.⠀

Misvatting 4: "Ik kan geen project van 3 jaar geleden posten."

Op Instagram hoef je geen chronologisch verhaal te vertellen. Repost gerust een paar foto's van een project dat langer geleden opgeleverd werd. Aangezien niet alle volgers je foto zien wanneer je deze voor het eerst post, is het geen enkel probleem om dat bericht nogmaals onder de aandacht te brengen.⠀

Mensen gebruiken Instagram niet alleen om inspiratie op te doen, maar ook om nieuwe producten of services te ontdekken. Dat maakt van dit sociale mediaplatform hét uitgelezen medium om je portfolio kenbaar te maken aan geïnteresseerden.

22 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven
antwerp coaching collective.png

Antwerpse retailers & horeca ondernemers:

claim je coaching met de steun van 

Stad Antwerpen. Klik op het logo.

  • Facebook
  • Instagram

drop me a line: anneke@paperweight.be

© 2019 webdesign Anneke Van Loon, Paperweight.

part of JE MA MUSE GCV

privacybeleid