Wat is de ROI van jouw content?




Het uitdragen van je merkverhaal.

Als zelfstandige, creatieve ondenemer ben je er (bijna) 365 dagen op een jaar mee bezig.


Je stuurt maandelijks een nieuwsbrief uit naar je nauwe contacten.

Je schrijft regelmatig een blogpost en je publiceert bijna dagelijks een nieuw bericht op Instagram en je andere social kanalen.

Je vertelt op een (online) networking event over je nieuwste project dat in de steigers staat.

Je beantwoordt dagelijks mails en je ontmoet potentiële klanten in je atelier of kantoor.

Zowel online als offline speelt communicatie een belangrijke rol bij de dagelijkse taken die bij jouw merk of business horen.


Echter, het consequent online opdagen en steeds opnieuw inspirerende content uit je mouw schudden kost veel tijd en energie.

Wat krijg je in return voor jouw investering? Leest er überhaupt iemand die posts of nieuwsbrieven? Er wordt al zoveel geschreven content gepubliceerd, zit er echt iemand te wachten op wat je te vertellen hebt?


Het antwoord is JA!


Uit een rapport dat Fohr onlangs publiceerde blijkt dat de captions die we schrijven verdubbeld zijn in lengte vergeleken met de posts van 2016. Dit bevestigt de trend dat mensen meer lezen én bereidwillig zijn om meer over jouw merk of business te weten te komen.


Hoe komt het dan dat jouw berichten niet het bereik genereren dat jij ervan verwacht?


68% van de mensen is van mening dat merken of bedrijven oninteressante content delen.

Dit confronterende cijfer stond helemaal onderaan het rapport te lezen dat Hootsuite recentelijk uitbracht over de social media trends van 2021. Als je weet dat het algoritme op Instagram draait op engagement en het bereik van jouw berichten hiervan afhangt ... dan is er werk aan de winkel. Je kan dus maar beter je handen uit de mouwen steken en je contentstrategie voor 2021 oppoetsen!


Hoe vermijd je de 3 meest voorkomende fouten bij het uitdragen van jouw merkverhaal?

Ik nodig jou graag uit op dinsdag 12 januari om hier tijdens een live sessie op Instagram meer over te weten te komen.

Schrijf je via deze link in en ontvang toegang tot het privé Instagram account waar de live sessie zal plaatsvinden. De sessie vindt plaats tussen 11u en 11u40.

PS: Jouw registratie komt met een cadeautje. Je ontvangt een template met een geheugensteuntje dat je als bureauonderlegger kan gebruiken om je contentideeën van de week te noteren.



bronnen:

Fohr

Hootsuite

25 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven
antwerp coaching collective.png

Antwerpse retailers & horeca ondernemers:

claim je coaching met de steun van 

Stad Antwerpen. Klik op het logo.

  • Facebook
  • Instagram

drop me a line: anneke@paperweight.be

© 2019 webdesign Anneke Van Loon, Paperweight.

part of JE MA MUSE GCV

privacybeleid